Door de digitalisering zijn er steeds meer opties mogelijk die het gebruiksgemak van de lift optimaliseren. Zo kun je als eigenaar of beheerder nu via een app op je telefoon je lift aansturen. De app maakt verbinding met het liftsysteem via het netwerk of de WiFi van het gebouw en stelt je in staat om de lift op te roepen wanneer je wilt. Zodra een liftgebruiker de lift nadert, kan hij met de telefoon de lift oproepen en hoef hij zo niet onnodig te wachten. Als eigenaar of beheerder hoef je niet bang te zijn dat het systeem overbelast raakt. Het systeem is zo ingericht dat een gebruiker de lift iedere 5 minuten maximaal 3 keer kan oproepen. De app is overigens niet alleen voor één gebouw beschikbaar. Welke optie je hierin kiest is aan de eigenaar of beheerder van het pand. Wil je iedereen toegang geven tot het liftsysteem? Dan kun je de app openbaar stellen en kunnen gebruikers zich gemakkelijk registeren via de app en de code van het desbetreffende gebouw invoeren. Via een e-mail krijgen zij vervolgens een registratiecode waarmee ze toegang tot de lift krijgen. Wil je liever de controle bij jezelf houden over wie wel en niet toegang tot de app en dus het besturen van de lift krijgt? Dan kun je de gegevens van de medewerkers of bewoners van het pand in het systeem zetten. Individuele gebruikers kunnen vervolgens hun registratie compleet maken, waarna de app ze toegang tot de lift verleent. Als eigenaar of beheerder kun je gemakkelijk gebruikers toevoegen of verwijderen uit de app. Bovendien kunnen gebruikers gemakkelijk hun eigen voorkeuren in de app regelen. Heeft iemand bijvoorbeeld veel spullen bij zich? Dan kan de lift zo ingesteld worden dat de verblijftijden van de deuren worden verlengd en de lift dus niet handmatig langer open gehouden hoeft te worden.
Inspelen op huidige en toekomstige uitdagingen in de lift- en roltrapbranche? Neem contact op met één van onze professionele liftbedrijven via www.vlr.nl/bedrijvengids.