Wanneer je werkzaamheden aan je lift moet laten uitvoeren, zijn er veel zaken die hierbij komen kijken. Deze worden vaak zowel schriftelijk als digitaal afgehandeld, waardoor er tijd overheen gaat. Denk hierbij aan zaken als service- en onderhoudscontracten, informatie over eerdere bezoeken en uitgevoerde werkzaamheden. Er zijn wel al digitale toepassingen op de markt, maar veelal worden deze in combinatie met papieren documenten gebruikt omdat ze niet alle functies ondersteunen. Er is nu een tool die werkt als een centrale database voor alle informatie. Hierdoor ben jij als klant veel sneller geholpen, aangezien de liftmonteur niet meer naar kantoor hoeft om zaken te regelen of vast te leggen. Ook scheelt de tool enorm in het gebruiksgemak omdat de liftmonteur altijd alle informatie bij de hand heeft en jou daar inzicht in kan geven.
Wanneer de monteur bij jou op bezoek is, ben je veel sneller geholpen. Zo hoef je niet te wachten totdat de factuur opgestuurd is, aangezien je deze nu gemakkelijk digitaal kunt ondertekenen. Ook kunnen er foto’s van apparatuur aan worden toegevoegd, aantekeningen worden gemaakt en tijdkaarten worden opgenomen. De digitale tool mailt na een bezoek ook automatisch een PDF naar de klant. Als gebouwbeheerder heb je door deze tool continu inzicht in de werkzaamheden die de monteur verricht. Zo kun je de onderhoudsprestaties op een kaart volgen en de onderhoudsstatus van iedere lift zien. De tool gebruikt tot slot alleen veilige en betrouwbare software- en hardware-oplossingen, waardoor alle informatie veilig staat.
Meer weten over de nieuwste technologieën op het gebied van liften en roltrappen? Ga dan naar www.vlr.nl/kennis-en-innovatie.