Monitoring systeem ingericht op wensen van de klant
Indien er een defect is aan een lift, roltrap of rolpad of er een situatie voorkomt waar snelle actie vereist is, moet een liftmonteur hier snel van op de hoogte worden gesteld. Door gebruik te maken van een monitoring systeem kan altijd de status van een lift, roltrap of looppad van meerdere fabrikanten ingezien worden. Het systeem biedt namelijk grafische rapporten met diverse statistieken die ingezien kunnen worden. Bovendien kan de liftmonteur het systeem laten aanpassen op de wensen van de klant. Zo kan gekozen worden uit bijvoorbeeld een aanraakscherm, of juist voor audio- en videowaarschuwingen indien een lift, roltrap of rolpad uitvalt of er een crisissituatie plaatsvindt. Het systeem is ook zo in te stellen dat er automatisch een e-mail of tekstpagina verstuurd wordt of dat er extra controle wordt uitgevoerd op specifieke verdiepingen. De geregistreerde meldingen worden opgeslagen in het systeem zodat de liftmonteur aan de hand hiervan onderhoud kan inplannen of kleine problemen tijdig kan repareren om te voorkomen dat onderdelen van de installatie volledig vervangen moeten worden. De real-time status van de installatie wordt op meerdere schermen in het gebouw weergegeven. Denk hierbij aan beveiligingsstations, de lobby, het kantoor en de machinekamer. Hierdoor kunnen meerdere mensen in het pand de status in de gaten houden en sneller contact met de liftmonteur opnemen.
Ook werken in de lift- en roltraptechniek en een zo passend mogelijke oplossing voor liftgebruikers realiseren? Ga dan naar www.vlr.nl/werken-en-leren.