22 november 2019 1 min.

Digitale tool zorgt voor flexibiliteit en gebruiksgemak bij liftmonteur

Liftmonteurs zijn veel onderweg en leggen hun administratie vaak nog schriftelijk vast. Denk daarbij aan service- en onderhoudscontracten, informatie over klanten en uitgevoerde werkzaamheden. Er zijn wel al digitale toepassingen op de markt, maar veelal worden deze in combinatie met papieren documenten gebruikt omdat ze niet alle functies ondersteunen. Er is nu een tool die werkt als een centrale database voor alle informatie. Dit maakt het werk voor een liftmonteur veel flexibeler, aangezien deze nu niet naar kantoor hoeft om zaken te regelen of vast te leggen. Ook scheelt deze tool enorm in het gebruiksgemak omdat alle informatie nu in één digitaal systeem staat.

Met de tool heb je onderweg altijd toegang tot alle gegevens. De monteur ziet in deze tool onder andere alle liften waar hij onderhoud voor verricht, een kalender met afspraken met de klant, oproepen waar hij zo spoedig mogelijk naartoe moet, een lijst met opdrachten die hij kan inplannen, het werkschema, aanbevelingen van de klanten en de inventaris. Wanneer de monteur bij de klant is, is deze veel sneller geholpen en hoeft hij niet te wachten totdat hij de factuur opgestuurd heeft gekregen. De handtekening kan nu namelijk digitaal worden opgenomen. Ook mailt de digitale tool na een bezoek automatisch een PDF naar de klant. De tool gebruikt tot slot alleen veilige en betrouwbare software- en hardware-oplossingen, waardoor alle informatie veilig staat.

Liftmonteurs in Nederland zijn continu bezig met het optimaliseren van het gebruiksgemak van liften. Wil jij ook werken in de lift- en roltraptechniek? Ga dan naar www.vlr.nl/werken-en-leren.

Pagina delen
Pagina delen
? Hulp nodig?