5 februari 2023 1 min.

De voordelen van remote support voor monteurs

Er worden steeds nieuwe liftmodellen ontwikkeld om in te kunnen spelen op de wensen van de klant. Zo moeten liften ruimtebesparender worden, maar is het ook handig dat de lift een digitaliseringsslag heeft ondergaan. Liftbedrijven zijn volop bezig om hun producten zo goed mogelijk te laten aansluiten op de vraag. Zo is bij veel liften de kop van de liftschacht vaak een sta-in-de-weg. Door de dakopbouw een stuk lager te maken, kan er ruimte worden bespaard. Bovendien kan de liftmonteur het onderhoud vanuit de liftkooi uitvoeren, waardoor de constructie compacter gemaakt kan worden en er geen veiligheidshekje bovenop de liftkooi meer nodig is.

Ook op het gebied van remote support is aan alle voorzieningen gedacht. Zo beschikken veel liften tegenwoordig over verschillende camera’s op en onder de kooi. Bij een storing kan de remote servicemonteur al op afstand zien wat er aan de hand is. Ook voor de servicemonteur op locatie hebben de camera’s voordelen. Die kan bijvoorbeeld via het scherm zien hoe de liftput erbij ligt. Is er niet of nauwelijks sprake van vervuiling, dan hoeft de monteur de put niet in. Dat scheelt tijd en het is een ‘onveilige’ handeling minder, wat jouw werkdag ten goede komt!

Wil jij ook dagelijks met mooie innovaties op het gebied van liften en roltrappen bezig zijn? Kijk op www.vlr.nl/nieuw/werken-en-leren voor de mogelijkheden.

Pagina delen
Pagina delen
? Hulp nodig?