Door COVID-19 is het gebruik van liften enorm veranderd. Er zijn gebouwen waar de liften nagenoeg stilstaan, zoals in hotels en de evenementenbranche. In andere gebouwen worden liften veel meer gebruikt, omdat voor dezelfde hoeveelheid te vervoeren mensen de lift meer ritten maakt. We gaan immers met maximaal twee personen in de lift. Denk in deze tijd bijvoorbeeld aan ziekenhuizen waar liften essentieel zijn voor het vervoeren van patiënten. We willen echter bij voorkeur zo min mogelijk mensen in gebouwen, dus liever ook de liftmonteur niet. In de eerste gevallen is dat ook helemaal geen probleem. Maar als de lift cruciaal is, wil je wel dat de lift in optimale conditie is. De liftbranche heeft een antwoord.
Onderhoud wanneer het nodig is
Vrijwel alle VLR-liftbedrijven hebben technologie om het gebruik van jouw liften te meten. Van sensoren op je lift tot online inzicht in de liftbesturing, het hart van je lift. Deze informatie maakt het mogelijk om de contractafspraken van X-onderhoudsbezoeken per jaar te veranderen in een uptime garantie of een onderhoudsinterval gebaseerd op het daadwerkelijk gemeten gebruik. Als jouw liftonderhoudsbedrijf op afstand de status en het gebruik van jouw lift kan zien, kunnen zij exact bepalen wanneer onderhoud nodig is en wat er tijdens dat onderhoud gedaan moet worden. Ze nemen de juiste onderdelen mee en verstoren je proces minimaal en alleen als daar aanleiding toe is, en dan zo kort en effectief mogelijk.
Kom nu in actie
Ligt jouw bedrijvigheid even stil? Dan is dit hét moment om hier stappen in te nemen. Zo kun je nu besparen en schaalt het onderhoud vanzelf mee met de behoefte als je bedrijf weer 110% draait. Als je activiteiten op dit moment op topniveau zijn, wil je geen zorgen dat je lift stilstaat door te intensief gebruik. Juist nu is één telefoontje naar jouw liftservicebedrijf voldoende om problemen te voorkomen.
Heb je al een contract lopen en vraag je je af of je dit nu nog kunt veranderen? De liftbranche heeft als erecode dat het gaat om het vervoeren van mensen en daar gaat alles voor aan de kant. Onze lidbedrijven schakelen op een gezonde manier graag mee met klanten. We willen met onze gekwalificeerde monteurs werk doen waarmee de klant echt gediend is. Niemand is gebaat bij teveel storingen door een gebrek aan onderhoud bij een lift die in korte tijd veel intensiever gebruikt wordt. Nodeloos onderhoud in ongebruikte gebouwen is bovendien voor niemand motiverend. De VLR-leden hebben zich daarom uitgesproken om transparant en flexibel te zijn.
Laat je informeren over de mogelijkheden
Digitalisering is een speerpunt voor veel VLR-lidbedrijven. Dat was al zo, maar deze tijd maakt duidelijk dat daar een grote noodzaak toe is. Multinationals leveren mooie systemen voor hun eigen liften en soms ook voor liften van andere merken. Daarnaast zijn er universele oplossingen voor oudere liften of liften die niet zondermeer beschikken over techniek om ze aan de cloud te verbinden. Onze leden informeren je graag over de mogelijkheden. Kortom, de VLR-lidbedrijven staan met de beste mensen en de nieuwste technologie klaar om Nederland te vervoeren door gebouwen.