Bij werkzaamheden aan het pand, het tijdelijk afsluiten van water of elektra of een defecte lift is het prettig wanneer bewoners hier snel van op de hoogte worden gesteld. Een informatiesysteem biedt in dit geval de uitkomst. Via een app kunnen pushberichten worden verstuurd die zowel op de telefoon als op de eventueel aanwezige informatieschermen te zien zijn. Op deze manier kan via een simpele en snelle manier direct met de bewoners worden gecommuniceerd. Door deze oplossing hoeft de gebouweigenaar minder snel de weg op om bewoners in te lichten, waardoor tijd wordt bespaard en uiteindelijk ook minder uitstoot wordt geproduceerd. Naast het gemak verhoogt deze innovatieve oplossing op lange termijn ook de waarde van het gebouw. Zo zijn gebouwen die gebruik maken van de nieuwste technologie slimmer en daardoor aantrekkelijker voor potentiële huurders en kopers. Er is in verschillende Europese steden onderzoek gedaan naar de uitdagingen van bewoners in en om het huis. Op basis van deze gegevens is het systeem geprogrammeerd, geoptimaliseerd en in werking getreden.
Ga naar www.vlr.nl/kennis-en-innovatie en lees meer over de nieuwste technologieën op het gebied van liften en roltrappen.